29/6/11

Υπολογισμός ετήσιου κόστους μετακίνησης: Βενζίνη vs Υγραέριο vs Πετρέλαιο. Δείτε τον απόλυτο νικητή!

Στον παρακάτω ενδεικτικό πίνακα παρουσιάζεται συγκριτικά το κόστος κατανάλωσης καυσίμου σε ένα αυτοκίνητο που η μέση (πραγματική και όχι εργοστασιακή) κατανάλωση του σε βενζίνη είναι 10lt/100km, ενώ για το παράδειγμα της κατανάλωσης σε πετρέλαιο λαμβάνουμε υπ' όψιν τις μέσες διαφορές κατανάλωσης ανάμεσα σε έναν βενζiνοκινητήρα και έναν πετρελαιοκινητήρα ίδιου κυβισμού, οπότε υποθέτουμε μια μέση κατανάλωση πετρελαίου της τάξης των 5,5lt/100Km. Επίσης στο πολύ κατατοπιστικό παράδειγμα που θα δείτε στην συνέχεια υποθέτουμε ότι ετησίως διανύονται 20.000Km ως μια μέση χιλιομετρική τιμή διανυθείσας απόστασης. Τέλος λαμβάνουμε υπ' όψιν ότι σχεδόν πάντα ένας κινητήρας με καύσιμο το υγραέριο απαιτεί ελαφρώς μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου για την μετακίνηση στα ίδια χιλιόμετρα, έτσι στο παράδειγμά μας το υγραέριο δημιουργεί συνθήκες κατανάλωσης 11 λίτρων στα 100 Km.


Δείτε το παράδειγμα: 



ΒενζίνηΥγραέριο (LPG)  Πετρέλαιο (Diesel)
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ)1011                         5,5
Ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα20.00020.000                  20.000
Τιμή λίτρου1,65 €0,82 €                   1,40 €
Ετήσιο κόστος καυσίμου3.300€1.804 €                 1.540 €
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ (ΒΕΝΖΙΝΗ): 3.300€
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ (ΥΓΡΑΕΡΙΟ-LPG): 1.804€
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ (ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ - DIESEL): 1.540€

Δεν χρειάζεται να εντρυφήσουμε στις απλές μαθηματικές πράξεις που οδηγούν στα παραπάνω αποτελέσματα, άλλωστε την επαλήθευση μπορείτε να την κάνετε και μόνοι σας...Ακλόνητος νικητής , όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, είναι σε κάθε περίπτωση το Diesel. Ειδικά αν προσμετρήσετε στα υπ' όψιν ότι τελικά αυτό που κάνει την μεγάλη διαφορά στην χρήση του πετρελαίου δεν είναι οι υποκειμενικός παράγοντας της ειδικής φορολογίας (όπως π.χ. συμβαίνει με το ευνοημένο μέχρι σήμερα υγραέριο) αλλά το ίδιο το μοτέρ πετρελαίου που απαιτεί λιγότερη ποσότητα του καυσίμου για να..."σπρώξει" το αυτοκίνητο τα ίδια χιλιόμετρα με ένα βενζινοκίνητο ή υγραεριοκίνητο όχημα παρομοίου κυβισμού...Σαφώς υπάρχει και η διαφορά στην τιμή του πετρελαίου έναντι της τιμής της βενζίνης, αλλά δεν είναι αυτή που προκαλεί την διαφορά στο ετήσιο κόστος μετακινήσεων...αλλά το ίδιο το μοτέρ με τον τρόπο που λειτουργεί.

Η παραπάνω ανάλυση έχει γίνει μετά από μεγάλη έρευνα και την εμπειρία του autocarnet σε σχέση με τις καταναλώσεις των κινητήρων και να είσαστε σίγουροι ότι οτιδήποτε διαφορετικό και να έχετε διαβάσει κάπου αλλού δεν ισχύει. Φανταστείτε, λοιπόν, πόσα έχουν να χάσουν Κράτος και λοιποί...γνωστοί άγνωστοι (από ΦΠΑ κ.λπ) αν επιτρέψουν την πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα όπου μέχρι σήμερα ισχύει το απαγορευτικό...Μιλάμε για μια καθαρή πλέον τεχνολογία (Diesel) που στο εξωτερικό πουλάει το 60% των αυτοκινήτων για λόγους που δεν χρειάζεται να αναλύσουμε περισσότερο προσθέτοντας απλά την μεγαλύτερη αξιοπιστία των μοτέρ πετρελαίου αλλά και τα αραιότερα διαστήματα service....Τα συμπεράσματα δικά σας!