«Η Σήραγγα του Γκόνταρτ θα...
είναι για πάντα ένα θεαματικό και μεγαλόπρεπο μνημείο με το οποίο θα συγκρίνονται όλες οι σήραγγες του κόσμου» υπερηφανεύτηκε ο Ελβετός υπουργός Μεταφορών Μόριτζ Λόιενμπεργκερ.
Το εντυπωσιακό τούνελ είναι μέρος ενός νέου σιδηροδρομικού δικτύου που αναπτύσσουν στις Άλπεις η Ελβετία, η Γαλλία και η Ιταλία. Το δίκτυο αυτό θα μετέφερε τους εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων που διακινούνται σήμερα με βαριά φορτηγά που μολύνουν την οροσειρά.
Μέσω της Σήραγγας του Γκόνταρτ, για παράδειγμα, συρμοί που κινούνται με 250 χιλιόμετρα την ώρα θα μειώσουν το χρόνο του ταξιδιού Ζυρίχη-Μιλάνο κατά μιάμιση ώρα.
Το Γκόνταρτ, ένα έργο 10,3 δισ. δολαρίων, ξεπερνά σε μήκος τη σιδηροδρομική σήραγγα του Σεϊκάν στην Ιαπωνία, η οποία έχει μήκος 53,8 χλμ και συνδέει τα νησιά Χοκάιντο και Χονσού.
Επίσης ξεπερνά σε μήκος το μεγαλύτερο τούνελ για αυτοκίνητα, το τούνελ του Λάερνταλ στη Νορβηγία με μήκος 24,5 χλμ.
Οι δύο άκρες της νέας σήραγγας ενώθηκαν κάτω από την επιβλητική βουνοκορφή του Πιζ Βάτγκιρα, σε βάθος 2.0000 μέτρων .
Η «στιγμή μηδέν» μεταδόθηκε ζωντανά στη ελβετική τηλεόραση αλλά και στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο.
Οι 2,500 εργάτες που συμμετείχαν στη διάνοιξη του τούνελ γιόρτασαν στο χωριό Σέντρουν, ακριβώς πάνω από το σημείο όπου ενώθηκαν οι δύο άκρες.
Συνολικά οκτώ εργάτες έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθεια να απομακρυνθούν 13 εκατομμύρια κυβικά μέτρα βράχου, μέσα σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας και υγρασίας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου