Tο νέο Panda αποτελεί τη φυσιολογική εξέλιξη μιας επινόησης που στα 31 χρόνια της ιστορίας της ήταν πάντα ελκυστική, προσαρμόσιμη για εύκολη στη χρήση. Το Panda αποτελεί ένα όνομα με ισχυρή παράδοση, ένα αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί σε περισσότερες από 6,4 εκατομμύρια μονάδες, ένα αυτοκίνητο που έχει κερδίσει 16 εκατομμύρια οδηγούς με διαφορετικούς προσανατολισμούς, διαφορετικές απόψεις, διαφορετική ηλικία, διαφορετική εθνότητα και παρελθόν.
Στην Ελλάδα το νέο Panda θα είναι διαθέσιμο από τον Ιανουάριο, με τις πρώτες παραδόσεις αυτοκινήτων να προβλέπονται μέσα στο Φεβρουάριο. Η τιμή εκκίνησης δεν είναι ακόμα γνωστή, αλλά δεν αναμένεται να απέχει πολύ από αυτή του σημερινού μοντέλου, αν και ο εξοπλισμός θα είναι σημαντικά καλύτερος.
Είναι ένα best seller που έχει συμβάλει ουσιαστικά στην ηγετική θέση της Fiat στην κατηγορία αυτή,από το πρώτο 600 ως το 500, από το 126 έως το πρώτο Panda, από το Cinquecento στο Seicento, από το δεύτερης γενιάς Panda (2003) έως το νέο 500 που λανσαρίστηκε το 2007. Η Fiat αποτελούσε πάντοτε το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης με μια αδιαμφισβήτητη εξειδίκευση που γοήτεψε τους οδηγούς σε όλες τις πόλεις του κόσμου.
Η τρίτη γενιά του Panda έχει αυξήσει την ποιότητα που προσφέρει σε τομείς όπως η άνεση, η λειτουργικότητα στις τεχνολογικές εξελίξεις και φυσικά η ασφάλεια. Συνδυάζει δε τα καλύτερα στοιχεία των δυο προηγούμενων γενεών. Αυτό το ευφυές αυτοκίνητο είναι ιδανικό για όσους θέλουν πρακτικό οδηγικό χαρακτήρα με χώρους και την άνεση ενός 5θυρου μικρού αυτοκινήτου.
Το νέο μοντέλο εκμεταλλεύεται τους εσωτερικούς χώρους, ενώ παράλληλα προσφέρει και ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις. Συνεχίζει φυσικά να είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά το Panda έχει μεγαλώσει κατά λίγα μόλις εκατοστά για να εξασφαλίσει τα υψηλότερα στάνταρ της ασφάλειας και να αυξήσει ακόμη περισσότερο τον χώρο των επιβατών. Με μήκος 365 εκατοστά, πλάτος 164 και ύψος 155, αλλά και πέντε πόρτες, το νέο Panda μπορεί να φιλοξενήσει 5 επιβάτες κι έχει παράλληλα έναν από τους πιο ευρύχωρους χώρους αποσκευών στην κατηγορία: 225 λίτρα που γίνονται 260 με το συρόμενο πίσω κάθισμα στην εμπρός θέση του και 870 λίτρα όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωθούν.
Οι κινητήρες, ξεκινούν με το νέο δικύλινδρο κινητήρα (που εξοπλίζεται στάνταρ με το σύστημα Start&Stop), του TwinAir Turbo 0.9 των 85 ίππων, ο οποίος κέρδισε και το βραβείο "International Engine of the Year 2011", και ο οποίος προσφέρεται τώρα για πρώτη φορά και στην ατμοσφαιρική εκδοχή του με 65 ίππους. Ο ανανεωμένος βενζινοκινητήρας 1.2 Fire των 69 ίππων και ο 1.3 Multijet II των 75 ίππων -και οι δυο με στάνταρ Start&Stop - συμπληρώνουν τη γκάμα των κινητήρων.
Φυσικά θα υπάρξουν σύντομα και εκδόσεις με υγραέριο και φυσικό αέριο, μια και η Fiat έχει ήδη σοβαρή εμπλοκή εδώ και χρόνια στον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 ταχυτήτων και η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς, σύντομα όμως θα υπάρξει και η -παραδοσιακή για το Panda- τετρακίνητη έκδοση. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ το τιμόνι είναι το γνωστό ηλεκτρικά υποβοηθούμενο Dualdrive με τη λειτουργία "City" που το ελαφραίνει σημαντικά για το παρκάρισμα και τους ελιγμούς στην πόλη. Ενδιαφέρον είναι ότι σύντομα θα προσφέρεται στο νέο Panda και το σύστημα "Low Speed Collision Mitigation" (LSCM), το οποίο μπορεί να ανιχνεύσει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο και να το φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει για την αποφυγή του χτυπήματος. Τέτοια ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας προσφέρονταν μέχρι πρόσφατα μόνο σε ακριβά αυτοκίνητα και ο ...εκδημοκρατισμός της χρήσης τους μόνο θετικός μπορεί να είναι για την οδική ασφάλεια.
Oδηγικά, με τους δύο σημαντικότερους, κατά τη γνώμη μας, κινητήρες του, τον TwinAir των 85 ίππων και τον ντίζελ των 75. Ο ντίζελ είναι ο καλύτερος από τους δύο, πιο «γεμάτος» από χαμηλά, με καλύτερη ροπή, λιγότερο θορυβώδης και πιο οικονομικός και συνεχίζουμε παρακάτω! Η ποιότητα κύλισης του νέου Panda είναι πολύ καλή για μίνι αυτοκίνητο και η οδήγησή του στον αυτοκινητόδρομο μας επιβεβαίωσε ότι διατηρεί την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που έκανε διάσημο τον προκάτοχό του, αλλά και άλλα μίνι της Fiat παλιότερα. Είναι ίσως το μοναδικό αυτοκίνητο πόλης με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις άνετα και να αισθάνεσαι ότι οδηγείς «κανονικό» αυτοκίνητο (πολύ περισσότερο μάλιστα αφού και οι δύο συγκεκριμένοι κινητήρες έχουν την ανάλογη δύναμη για να το κινήσουν σαν «κανονικό» αυτοκίνητο στο ταξίδι!) Η ποιότητα κατασκευής επιβεβαιώνεται από την απουσία τριγμών και η εργονομία δεν μας προβλημάτισε καθόλου. Το τιμόνι είναι απολύτως ικανοποιητικό, όπως και τα φρένα, ενώ η κατευθυντικότητα και η σταθερότητα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλές και δεν σε προβληματίζουν καθόλου.
skai.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου