3/7/13

Την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο εξετάζει η ΕΡΓΟΣΕ

Ξαναζεσταίνει την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς το λιμάνι του Λαυρίου η ΕΡΓΟΣΕ, η θυγατρική εταιρεία διαχείρισης του συνόλου των έργων του ΟΣΕ, η οποία προετοιμάζει ήδη τα έργα της Ε΄ Προγραμματικής Περιόδου.
Πρόκειται για έργα που είτε αποτελούν «γέφυρες» όσων ήδη έχουν εκτελεστεί-εκτελούνται, είτε θεωρούνται υψηλής προτεραιότητας και εμφανίζουν μελετητική ωρίμανση.

Η επέκταση του σιδηροδρόμου προς το λιμάνι του Λαυρίου, εντάσσεται στα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ να φτάσει το τρένο, με σύγχρονες υποδομές, σε όλα τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια της χώρας και κυρίως σε αυτά του Βόλου, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης (σύνδεση και με τον 6ο προβλήτα του λιμένα).

Ειδικότερα, όσον αφορά την επέκταση προς το Λαύριο, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο, αυτή τη στιγμή επικαιροποιούνται οι σχετικές μελέτες και εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά ως προς τη χρηματοδότησή του - αναμένεται να ενταχθεί στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο - το έργο θα ολοκληρωθεί το 2020.

Από τις αρχές του 2013 μέχρι τις αρχές του 2014, ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος, έχουν δρομολογηθεί και υπογράφονται συμβάσεις έργων προϋπολογισμού άνω του 1,2 δισ. ευρώ.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα είναι ανταγωνιστικό ακόμα και του αεροπλάνου, καθώς από το 2017 το τρένο θα καλύπτει την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 30 λεπτά και την απόσταση Αθήνα - Πάτρα σε λιγότερο από δύο ώρες.

Βάσει των στοιχείων που παρουσίασε την Τρίτη ο κ. Σπηλιόπουλος, στη γραμμή Πάτρα - Αθήνα -Θεσσαλονίκη, συνολικού μήκους 710 χλμ. περίπου, υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή.

Η έως τώρα πορεία των έργων έχει ως εξής:

Τα 489 χλμ. (ποσοστό 69,5%) έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης-ηλεκτροκίνησης, σε εντοπισμένα τμήματα που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές.

Τα 180 χλμ. (25%) βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Πρόκειται για τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.

Τα 28 χλμ. (4%) βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.

Τα 11 χλμ. (1,5%) βρίσκονται ακόμα σε φάση σχεδιασμού.

Οσον αφορά τα τμήματα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, συνολικού μήκους 219 χλμ. περίπου, που αποτελούν τις απολήξεις του σιδηροδρομικού δικτύου προς τα βόρεια σύνορα της χώρας, προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή.

Αναφερόμενος στα μελλοντικά έργα ο κ. Σπηλιόπουλος είπε ότι αναμένεται να δημοπρατηθούν άμεσα σημαντικές μελέτες σε όλο το μήκος του δικτύου που, μεταξύ άλλων, αφορούν:

Τη σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο δίκτυο.

Την αναβάθμιση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας - Πύργου - Καλαμάτας.

Την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης- Στρυμόνα - Προμαχώνα και τη σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

Την αναβάθμιση υφιστάμενης διπλής γραμμής Αχαρνές-Οινόη.

Στο μεταξύ, μέσα στις επόμενες ημέρες παραδίδεται η σύνδεση του ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, ανοίγοντας το δρόμο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη σύναψη νέων εμπορευματικών συμφωνιών.

Ηδη, η ΕΡΓΟΣΕ κατασκεύασε σιδηροδρομικές γραμμές και ειδικές πλατφόρμες από το Ικόνιο μέχρι και το λιμάνι του Πειραιά που επιτρέπουν την εκφόρτωση αυτοκινήτων. Μάλιστα, από το Σεπτέμβριο προβλέπεται η σιδηροδρομική μεταφορά αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Κορέα προς την Κεντρική Ευρώπη. 



πηγη:tanea