26/7/10

Έμφραγμα στην αγορά..

Σοβαρά προβλήματα προκύπτουν τη Δευτέρα στην τροφοδοσία της αγοράς, εξαιτίας της απεργίας διαρκείας στην οποία κατήλθαν από τα ξημερώματα οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης. Οι βυτιοφορείς δημόσιας χρήσης έχουν προχωρήσει σε αποκλεισμό στα διυλιστήρια προσπαθώντας να αποτρέψουν την φόρτωση των βυτιοφόρων των εταιρειών με καύσιμα.
Αντιδρούν στις αλλαγές που προωθεί εντός της ερχόμενης εβδομάδας το υπουργείο Μεταφορών σχετικά με την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Η ουρά που σχηματίζουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης εκτείνεται από το Περιστέρι έως την Μεταμόρφωση, ενώ φορτηγά συγκεντρώνονται και στη λεωφόρο Σχιστού.
Ουρές εκατοντάδων μέτρων παρατηρούνται και κοντά σε πρατήρια καυσίμων στους δρόμους της πρωτεύουσας, ενώ τα πρατήρια στεγνώνουν από αμόλυβδη βενζίνη. Οι πρατηριούχοι εκτιμούν ότι ώς την Τετάρτη η αγορά θα έχει στερέψει παντελώς από καύσιμα.
Για σχέδιο δημιουργίας καρτέλ στις οδικές μεταφορές έκανε λόγο ο πρόεδρος Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος μιλώντας στην τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ "Πρώτη Γραμμή".

Ο κ. Τζωρτζάτος υποστήριξε με την απελευθέρωση ότι θα υπάρξει προσωρινή μείωση τιμών οι οποίες αργότερα θα αυξηθούν κατακόρυφα. Να μας επιστρέψει το κράτος τα χρήματα που δώσαμε για άδειες και μετά ας κάνει ό,τι θέλει» πρόσθεσε.

Την αποφασιστικότητα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφορέων να συνεχίσουν επ’ αόριστον την απεργία τους εξέφρασε στην τηλεοπτική εκπομπή «ΣΚΑΪ Τώρα» ο πρόεδρος μικρών φορτηγών ΔΧ Σπύρος Καπετάνιος.
«Δεν μπορεί η άδεια μας να χαθεί επειδή το θέλει η τρόικα. Εγώ ψήφισα το ελληνικό κράτος, και απαιτούμε να μας λύσει το πρόβλημά μας. Θα συνεχίσουμε επ’ αόριστον την απεργία» σημείωσε, κάνοντας λόγο για αιφνιδιασμό του κλάδου τους εκ μέρους του υπουργείου.
Όπως υποστήριξε στην τηλεοπτική εκπομπή «ΣΚΑΪ Τώρα» ο πρόεδρος Σωματείου Βυτιοφόρων Αθήνας Δημήτρης Μαυρίδης, οι επαγγελματίες δεν έχουν καν διαβάσει το νομοσχέδιο ενώ έχει κατατεθεί στο υπουργικό συμβούλιο.
Δεν κινητοποιηθήκαμε με το φορολογικό που μας ισοπέδωσε, αλλά αυτό που γίνεται ξεπερνάει τα όρια, απαξιώνει το επάγγελμά μας.
Μέχρι το βράδυ θα είναι έτοιμο προς διαβούλευση το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των Μεταφορών, δήλωσε στο σταθμό μας ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Χάρης Τσιόκας.
Ο κ. Τσιόκας αρνήθηκε ότι υπήρξε αιφνιδιασμός, και τόνισε πως αποτελεί έναν ικανοποιητικό συμβιβασμό μεταξύ των κυβερνητικών προτάσεων και των απαιτήσεων της τριμερούς επιτροπής.
Επανέλαβε ότι αν οι εμπειρογνώμονες διαπιστώσουν έντονες αντιδράσεις, έχουν επιφυλαχθεί να μη δεχθούν ούτε την τριετή αναπροσαρμογή.
«Το 80% των πρατηρίων δεν διαθέτει αρκετά καύσιμα καθώς αιφνιδιαστήκαμε απο την εξαγγελία της απεργίας το Σάββατο», είπε από την πλευρά του στον ΣΚΑΪ ο Δημήτρης Μακρυβέλιος, μέλος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.
Εκτός από τα πρατήρια καυσίμων όμως, με έμφραγμα κινδυνεύουν και οι εμπορικές επιχειρήσεις με πολλές εξ αυτών να στηρίζονται για προμήθειες αποκλειστικά στους χερσαίους μεταφορείς.
Παράλληλα, οι παράγοντες της αγοράς και κυρίως όσοι ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν, βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς η απεργία αυτή έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις τους, οι οποίες καταγράφουν πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι και περίμεναν αυτό το διάστημα να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Μελετούν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων οι βενζινοπώλες
«Αιφνιδιαστήκαμε από την απεργία των ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης» είπε στο ΣΚΑΪ 100,3 ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος Μιχάλης Κιούσης.
Τόνισε μάλιστα ότι το 90% των πρατηρίων που ήταν ανοιχτά την Κυριακή, δεν έχουν καύσιμα τη Δευτέρα, ενώ και όσα είχαν τη Δευτέρα το πρωί καύσιμα, αν συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός ζήτησης, μέχρι το απόγευμα θα έχουν στερέψει.
Ο κ. Κιούσης γνωστοποίησε ότι τη Τρίτη το πρωί θα συνεδριάσει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, προκειμένου να αποφασίσει αν θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, από την Τετάρτη.
Αναφερόμενος στα βενζινάδικα που λειτουργούν σε σούπερ μάρκετ, είπε πως η οικονομία είναι ελεύθερη και ανταγωνιστική, αλλά πρέπει να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας, δηλαδή όπως είπε, τα βενζινάδικα αυτά θα έπρεπε να ήταν πιο μακριά.