3/11/13

League of Legends (LoL)

Το League of Legends (LoL) είναι ένα δωρεάν διαδικτυακό παιχνίδι, που εξελίχθηκε σε διεθνές φαινόμενο. Παρά το ευφυολόγημα του ονόματος, που στην «αργκό» του Διαδικτύου σημαίνει laughing out loud (γελώντας δυνατά), σαφής αναφορά στο αντίστοιχο λογοπαίγνιο του WoW (World of Warcraft), του διάσημου παιχνιδιού της Blizzard, δεν είναι αστεία υπόθεση.

Εκατομμύρια παίκτες από περισσότερες από 145 χώρες παγκοσμίως παίζουν καθημερινά το παιχνίδι, ενώ κάποιοι από αυτούς είναι τόσο καλοί που καταφέρνουν ακόμη και να βιοπορίζονται από αυτό, αποκομίζοντας κομμάτι από την πίτα εκατ. δολαρίων με τη μορφή βραβείων.
Η εταιρεία παραγωγής του παιχνιδιού, Riot Games, διοργάνωσε μάλιστα ειδική εκδήλωση για τη μετάφραση του τίτλου στη γλώσσα μας τον περασμένο Ιούλιο στο Γκάζι. Συνέβη το αδιαχώρητο, καθώς κανείς δεν περίμενε ότι σε ένα εξαιρετικά ζεστό μεσημέρι θα εμφανιζόντουσαν πάνω από 5.000 φίλοι του τίτλου, για να παρακολουθήσουν τους τελικούς του Ελληνικού Τουρνουά, όπου 300 ομάδες αγωνίστηκαν για τη νίκη και τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στο διαβαλκανικό τουρνουά.
 

Πρωτοπορία
Το LoL έχει καθιερώσει και ένα καινούργιο είδος παιχνιδιών, τα λεγόμενα ΜΟΒΑ (Multiplayer Online Battle Arena), και ο παίκτης μπορεί να διαλέξει πάνω από 100 διαφορετικούς ήρωες, ενώ κι άλλοι προστίθενται κάθε μήνα, κάτι που εξασφαλίζει ότι ο παίκτης δεν θα βαρεθεί ποτέ, ακόμα κι αν παίζει χρόνια. Ο παίκτης διαλέγει έναν ήρωα από τον κατάλογο του παιχνιδιού και αγωνίζεται με τους συμπαίκτες του με στόχο να εισβάλουν στη βάση των αντιπάλων και να καταστρέψουν το αρχηγείο τους, προσπαθώντας ταυτόχρονα να προστατέψουν το δικό τους.
Για να μιλήσουμε με αριθμούς και μάλιστα με εντυπωσιακούς αριθμούς: Πάνω από 70 εκατομμύρια χρήστες είναι εγγεγραμμένοι στο LoL με τους ενεργούς παίκτες να φτάνουν τα 32 εκατομμύρια, 20 εκατομμύρια παραπάνω από το εξαιρετικά πετυχημένο παιχνίδι World of Warcraft. Οι περισσότεροι ταυτόχρονοι ενεργοί παίκτες έχουν φτάσει τον απίστευτο, για τα δεδομένα του διαδικτυακού παιχνιδιού, αριθμό των 3 εκατομμυρίων. Κάθε μέρα, πάνω από 12 εκατομμύρια χρήστες παίζουν League of Legends και οι ώρες που αφιερώνουν οι παίκτες στο παιχνίδι φτάνουν το 1 δισεκατομμύριο κάθε μήνα!

Επιτυχία 

Ολα αυτά κάνουν το League of Legends να είναι το πιο πολυπαιγμένο παιχνίδι στον πλανήτη. Τι είναι όμως αυτό που έκανε το League of Legends να ξεχωρίσει από τον σωρό και να γίνει τόσο δημοφιλές;
Σίγουρα δεν είναι τρομερά πρωτότυπο, καθώς βασίζεται πάνω σε προηγούμενο παιχνίδι, στο Defence of the Ancients (DOTA), ένα πετυχημένο παιχνίδι που είχε αναπτυχθεί από το 2003. Σύμφωνα με τον Θέμη «Zahariel» Αθανασόπουλο, επαγγελματία παίκτη και μοναδικό επίσημο streamer (διαδικτυακή αναμετάδοσης παιχνιδιών σε πραγματικό χρόνο) του παιχνιδιού στην Ελλάδα, δύο είναι οι κύριοι λόγοι για την επιτυχία του LoL: «Πρώτον, είναι πάρα πολύ εύκολο να ξεκινήσεις να παίζεις, το παιχνίδι είναι πολύ φιλικό προς τους νέους παίκτες. Εχει απίστευτο βάθος από άποψη στρατηγικής, τακτικής, τεχνικής ικανότητας και συνεργασίας. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η εταιρεία προσπαθεί πολύ να ευχαριστήσει τους παίκτες και έχει κάνει απίστευτη προώθηση στα e-Sports (ως electronic sports - ηλεκτρονικά αθλήματα ορίζονται τα οργανωμένα ανταγωνιστικά τουρνουά ψηφιακών παιχνιδιών)».
Μακριά από τον κόσμο τον e-Sports και των επαγγελματικών επάθλων εκατομμύρια χρήστες έχουνε αγκαλιάσει το LoL τόσο γιατί είναι δωρεάν όσο και γιατί δεν απαιτεί υπερβολικό χρόνο για να ολοκληρώσεις ένα παιχνίδι. Ο infin1tyGR, Ελληνας παίκτης 17 ετών, μας λέει ότι «το LoL το ξεκίνησα πέρυσι Σεπτέμβριο, όμως, λόγω ελάχιστου ελεύθερου χρόνου, δεν έχω ασχοληθεί όσο θα ήθελα. Προσπαθώ να παίζω τουλάχιστον 1-2 παιχνίδια την ημέρα (περισσότερα το Σαββατοκύριακο συνήθως). Είναι μια ενδιαφέρουσα ασχολία για να ξεχνιέμαι όσο γίνεται».
 
Επαγγελματίας παίκτης
Ο Θέμης, ως επαγγελματίας, μας μεταφέρει την εμπειρία του: «Η πρώτη μου επαφή με το LoL ήταν πάνω από 3 χρόνια πριν, το βρήκα εξαιρετικά εύκολο να μάθω τα βασικά και κόλλησα αμέσως. Σύντομα έγινε το κύριο παιχνίδι ενασχόλησής μου. Αποφάσισα ότι ήθελα να ασχοληθώ πιο σοβαρά και ξεκίνησα να συμμετέχω σε τουρνουά με μέτρια επιτυχία. Εφτιαξα καινούργια ομάδα, με χορηγό αυτή τη φορά και κατακτήσαμε αρκετές διακρίσεις, με αποκορύφωμα τη συμμετοχή μας στους τελικούς του Greek Launch Event (Ενα τουρνουά με αφορμή την κυκλοφορία του LoL στα ελληνικά). Είναι απίστευτο συναίσθημα να έχεις 7.000 άτομα μέσα και έξω από το κτήριο να χειροκροτούν όταν εσύ κάνεις κάτι το οποίο σου έχει γίνει συνήθεια και το κάνεις σπίτι σου καθημερινά. Ονομάστηκα featured streamer από τη Riot και έκανα την ελληνική κάλυψη του παγκοσμίου πρωταθλήματος, στο οποίο δόθηκαν βραβεία ύψους 2 εκατομμυρίων.
Η προσπάθεια που γίνεται από τους παίκτες και από την εταιρεία είναι να καθοσιωθούν τα e-Sports σαν μια σοβαρή δραστηριότητα. Μια επαγγελματική ομάδα στο παιχνίδι δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μια επαγγελματική ομάδα μπάσκετ, ας πούμε. Θέλει πολλή δουλειά, πολύ καλή συνεννόηση και ώρες προπόνησης να φτάσεις στο top επίπεδο. Δεν είναι πια "απλά ένα παιχνίδι".
Υπάρχει ολόκληρο κοινωνικό σύστημα εντός του παιχνιδιού, καθιστώντας το μια πολύ καλή δραστηριότητα που μπορείς να κάνεις από το σπίτι σου με τους φίλους σου αλλά και να γνωρίσεις καινούργια άτομα με τα οποία μοιράζεσαι τουλάχιστον ένα ενδιαφέρον».
 

Πηγές:
* leagueoflegends.com/
* League of Legends: Infographic Displays Staggering Statistics Keith «Aieron» Knight: http://littleurl.info/91k
* Keith «Aieron» Knight: http://www.twitch.tv/aieron
* Twitter: TheAieron
* YouTube: TheAieron
* Θέμης «Zahariel» Αθανασόπουλος, soulfiregaming.com

Αντιδράσεις: