25/6/10

Το σχέδιο για το Νέο Λύκειο

Λιγότερα υποχρεωτικά μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου, συνολική αξιολόγηση του μαθητή και όχι μόνο εξετάσεις, ερευνητικές εργασίες, αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ. Ετσι περιέγραψε η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, τα σημεία κλειδιά για το Νέο Λύκειο, σε ομιλία της χθες το βράδυ στην παρουσίαση του βιβλίου τής ΠΟΣΔΕΠ, «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στα ΑΕΙ».

Το σχέδιο για το Νέο Λύκειο

Η υπουργός φρόντισε βέβαια να υπογραμμίσει ότι «όλα αυτά αποτελούν σκέψεις για τη διαβούλευση που θα ακολουθήσει και όχι ειλημμένες αποφάσεις».
Το ζήτημα της πρόσβασης στα ΑΕΙ θα συζητηθεί και στη σύνοδο των πρυτάνεων που θα γίνει στο Λιτόχωρο Πιερίας, την Παρασκευή. Στη σύνοδο θα παρευρεθεί και η υπουργός, ενώ θα συζητηθούν και θέματα όπως οι αλλαγές στον νόμο πλαίσιο των ΑΕΙ, η επιτάχυνση των διαδικασιών της αξιολόγησης και οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ από το 2011.
Αναφερόμενη στο Νέο Λύκειο, η υπουργός περιέγραψε τα βασικά σημεία του ως εξής:
1 Αύξηση των διδακτικών ωρών και αλλαγή του προγράμματος σπουδών στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, ώστε τα παιδιά που τελειώνουν το Λύκειο να μιλούν, να γράφουν και να σκέπτονται σωστά ελληνικά.
2 Λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στη Β’ και Γ’ Λυκείου. Η επιλογή αυτή, όπως είπε η υπουργός, έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και θα συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η κ. Διαμαντοπούλου έχει τονίσει και κατά το παρελθόν ότι στο νέο σύστημα, τα ΑΕΙ θα αποκτήσουν ισχυρό λόγο και θα συναποφασίζουν με το υπουργείο για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματά τους. Οι εξετάσεις θα έχουν πανελλαδικό χαρακτήρα, τα θέματα θα επιλέγονται από τράπεζα με πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας, ενώ οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή κι όχι σε τμήμα.
3 Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας των ξένων γλωσσών (υποχρεωτικά αγγλικά και δυνατότητα επιλογής μιας δεύτερης γλώσσας).
4 Αλλάζουν οι μέθοδοι διδασκαλίας, ώστε ο μαθητής να μαθαίνει πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει μέσω της ερευνητικής εργασίας.
Ο μαθητής θα ασκείται στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση εκτεταμένης εργασίας με τη συμπαράσταση συμβούλου- καθηγητή.
5 Οι νέες τεχνολογίες εντάσσονται στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης όλων των μαθημάτων του Λυκείου.
6 Η αξιολόγηση των μαθητών δεν θα βασίζεται απλά και μόνο στις εξετάσεις αλλά στο συνολικό τους