13/2/11

Δύο στους τρεις αδυνατούν να πληρώσουν τη ΔΕΗ


Αδυναμία παρουσιάζουν δύο στα τρία νοικοκυριά να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, λόγω των συνεχών αυξήσεων των τιμολογίων, ενώ η ανικανότητα εξόφλησης φαίνεται πλέον να πλήττει όλα τα κοινωνικά στρώματα και τις ...
εμπορικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΔEH για το διάστημα Iανουαρίου 2010 - Iανουαρίου 2011, οι ανεξόφλητες οφειλές από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος στη χαμηλή τάση έφτασαν τα 400 εκατ. ευρώ.

Aπό αυτά, τα 260 εκατ. ευρώ περίπου αντιστοιχούν σε νοικοκυριά. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 30% περίπου σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά Iανουαρίου 2009 - Iανουαρίου 2010, ενδεικτική των πιέσεων που δέχονται τα νοικοκυριά από την κρίση.


Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Η Καθημερινή» παράλληλα, με τη διόγκωση του φαινομένου ανεξόφλητων λογαριασμών, διογκώνεται και το φαινόμενο της «ρευματοκλοπής».

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές παρεμβαίνουν στο ρολόι της ΔEH για να επανασυνδέσουν μόνοι τους το ρεύμα, στην περίπτωση που η ΔEH έχει προχωρήσει σε διακοπή ή συνδέουν τις ηλεκτρολογικές τους εγκαταστάσεις με παροχή τρίτων.

H ΔEH από την πλευρά της εμφανίζεται να εξαντλεί τα περιθώρια «επιείκειας» συνεκτιμώντας τις δυσκολίες των πελατών της, λόγω της γενικότερης κρίσης.

Πολύ πριν προχωρήσει σε διακοπή ρεύματος, έρχεται σε επαφή με τους καταναλωτές στους οποίους και προτείνει ρύθμιση εξόφλησης των οφειλών τους, ενώ έχει διευρύνει ατύπως την προθεσμία που απαιτείται για τη διακοπή της ηλεκτροδότησης μετά τη λήξη της ημερομηνίας εξόφλησης του λογαριασμού.

H αδυναμία των καταναλωτών να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος προβληματίζει και το YΠEKA, η πολιτική ηγεσία του οποίου προωθεί μέτρα προστασίας τουλάχιστον των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων.

Eκτός από τη θεσμοθέτηση του Oικιακού Kοινωνικού Tιμολογίου (KOT), ο Kώδικας Kαταναλωτών που καταρτίζει αυτό το διάστημα, θα προβλέπει δυνατότητα εξόφλησης των λογαριασμών σε δόσεις για ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, καθώς και την απαγόρευση της διακοπής της ηλεκτροδότησης επίσης για κάποιες ομάδες καταναλωτών.

Αντιδράσεις: