30/6/12

Σημαντική μείωση στις κρατήσεις εισιτηρίων προς τις Βόρειες Σποράδες από το λιμάνι του Βόλου

Σημαντική μείωση παρατηρείται στις κρατήσεις εισιτηρίων προς τις Βόρειες Σποράδες από το λιμάνι του Βόλου, κυρίως όσον αφορά στα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς φαίνεται πως... και οι ελάχιστοι Έλληνες που θα ταξιδέψουν φέτος στα νησιά, θα προτιμήσουν να μη μεταφέρουν τα οχήματά τους λόγω υψηλού κόστους. Αυτό δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για την επιβατική κίνηση των πρώτων ημερών του Ιουλίου, που μαζί με τον Αύγουστο θεωρούνται οι μήνες αιχμής για την τουριστική κίνηση.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των τουριστικών πρακτορείων του Βόλου, από τις κρατήσεις των επομένων ημερών για τις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, η αναλογία είναι πλέον ένα ΙΧ όχημα ανά 12 περίπου επιβάτες, όταν παλαιότερα ήταν ένα όχημα ανά τρεις…

Οι κρατήσεις εισιτηρίων στα τουριστικά πρακτορεία για τα νησιά είναι ελάχιστες και είναι χαρακτηριστικό ότι γνωστό πρακτορείο, ενώ πέρυσι απασχολούσε πέντε τηλεφωνήτριες για την εξυπηρέτηση του κοινού, φέτος δεν απασχολεί τηλεφωνήτρια…

Αιτία της ελάχιστης κίνησης η οικονομική κρίση, αλλά και η ιδιαίτερα υψηλή τιμή των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών γραμμών Βόλου-Βορείων Σποράδων, που καθιστά τη μετακίνηση επιβάτη και οχήματος πιο ακριβή από την αντίστοιχη μετακίνηση από το λιμάνι του Πειραιά προς Κρήτη, Δωδεκάνησα ή Κυκλάδες…

Η μονοπωλιακή κατάσταση στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια Βόλου-Β. Σποράδων είναι άλλη μια αιτία που δεν υπάρχει ανταγωνισμός, έτσι ώστε οι τιμές να μειωθούν και να καταστούν ελκυστικές για τους ενδιαφερόμενους να ταξιδέψουν. Έτσι τα νησιά φέτος αναμένεται να αντιμετωπίσουν τεράστιο πρόβλημα με τον εσωτερικό τουρισμό. Και όχι τόσο η Σκιάθος, που έχει τη δυνατότητα να δέχεται και πτήσεις τσάρτερ με τουρίστες από το εξωτερικό, όσο η Σκόπελος και η Αλόννησος, που στηρίζονται αποκλειστικά στον ελληνικό οικογενειακό τουρισμό.

Το πλήγμα για τα δύο νησιά θα είναι μεγαλύτερο, δεδομένης και της ακύρωσης των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού, πάνω στα οποία στηριζόταν το 80% της κίνησής τους.

Για τη Σκιάθο το εισιτήριο γ’ θέση κοστίζει 23 ευρώ και για το ΙΧ αυτοκίνητο 79 ευρώ, για τη Σκόπελο 27,5 και 85 ευρώ αντίστοιχα, όσο και για την Αλόννησο, ενώ για τη Γλώσσα 24,5 ευρώ το εισιτήριο για τον επιβάτη και 82,5 ευρώ για το ΙΧ.

Η σύγκριση με τις τιμές των εισιτηρίων μεγαλυτέρων ακτοπλοϊκών διαδρομών από Πειραιά προς νησιά του Αιγαίου είναι καταλυτική εις βάρος των γραμμών του Βόλου-Β. Σποράδων.

Το απλό εισιτήριο για τη διαδρομή Πειραιάς-Ηράκλειο (πενταπλάσια απόσταση της διαδρομής Βόλου-Σκιάθου) κοστίζει 36 ευρώ, μόλις 13 ευρώ ακριβότερο για τη διαδρομή Βόλος-Σκιάθος, ενώ ο ναύλος για τη μεταφορά του ΙΧ 85 ευρώ (μόλις 6 ακριβότερα για τη Σκιάθο), το εισιτήριο στη διαδρομή Πειραιάς-Ρόδος κοστίζει 59,5 ευρώ και το ΙΧ 106,5, ενώ το εισιτήριο Πειραιάς – Μύκονος 34 ευρώ και το ΙΧ 84 ευρώ… 

Ωστόσο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, μία από τις οποίες κατέχει μονοπωλιακά και τα δρομολόγια Βόλος-Β. Σποράδες, κάνουν και προσφορές στα δρομολόγια προς Κρήτη. 

Σύμφωνα με ταξιδιωτικούς πράκτορες του Βόλου, η μείωση στη διακίνηση ΙΧ προς τις Β. Σποράδες ξεπερνά το 20%, καθώς, όπως σημειώνουν, τα 158 ευρώ που απαιτούνται για τη μεταφορά ενός ΙΧ στη Σκιάθο, είναι το κόστος τριών διανυκτερεύσεων σε δίκλινο δωμάτιο στο νησί…

Οι Έλληνες τουρίστες προτιμούν πλέον να μετακινούνται στα νησιά είτε με ενοικιαζόμενα οχήματα, είτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η μείωση των κρατήσεων εισιτηρίων προς τα νησιά για τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου δείχνει ότι φέτος μεγάλο μέρος των Ελλήνων που θα κάνουν διακοπές, όσοι κι αν είναι αυτοί, θα προτιμήσουν την παραθαλάσσια ηπειρωτική Ελλάδα και ωφελημένο από αυτό θα είναι το Πήλιο.

Οι φορείς των νησιών των Β. Σποράδων θα πρέπει να κατανοήσουν ότι εφόσον θέλουν να επιβιώσουν τουριστικά, θα πρέπει να ζητήσουν την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για να δρομολογηθούν και άλλα πλοία ή εφόσον αυτό δεν είναι δυνατό, να απαιτήσουν μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, κυρίως για τα ΙΧ αυτοκίνητα. Άλλωστε οι τιμές των καυσίμων σημειώνουν σταδιακή πτώση και δεν δικαιολογούν τόσο υψηλά ναύλα. Διαφορετικά οι φορείς των Β. Σποράδων θα πρέπει να ζητήσουν τη δρομολόγηση ανοιχτού τύπου πλοίων ro ro, για τη μεταφορά αυτοκινήτων.
 










πηγη:skopelos-news.blogspot.gr