15/6/12

Προτάσεις για αλλαγές στο παλιό λιμάνι Χανίων


Προτάσεις για το παλιό λιμάνι διατυπώνει σε επιστολή της στα 'Χανιώτικα νέα' η Ενωση Καταστηματαρχών Ενετικού Λιμανιού.

 Παράλληλα, για το κυκλοφοριακό ζήτημα αναφέρει το παράδειγμα του Στρασβούργου, στο ιστορικό κέντρο του οποίου απαγορεύεται η κυκλοφορία, αλλά η είσοδος των ταξί που μεταφέρουν επισκέπτες στα ξενοδοχεία γίνεται με ειδικές μαγνητικές καρτέλες που τα έχει εφοδιάσει ο Δήμος και με τις οποίες 'ανοίγουν' τις ηλεκτρονικές μπάρες.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος του Συλλόγου Σταύρος Μαρινάκης και ο αντιπρόεδρος Σωκράτης Μελισσινός, αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Οπως αναφέρατε στο άρθρο σας με τίτλο 'Τάξη στο ενετικό λιμάνι' άρχισε να εφαρμόζεται με επιτυχία το αίτημα που για χρόνια είχαν ζητήσει φορείς και καταστηματάρχες όσο και επισκέπτες: δηλαδή όπως ανέφερε και ο αντιδήμαρχος κ. Ξυνίδης, μετά το τελευταίο δρομολόγιο να μπαίνουν τα ημερόπλοια στο λιμάνι και όχι στην Ακτή Τομπάζη.

Η εικόνα του λιμανιού το βράδυ άλλαξε ριζικά.

Εγινε ένας περίπατος με θέα τον φάρο και την απρόσκοπτη κίνηση.

Πιστεύουμε ότι εκτός από την αποφασιστικότητα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και προσωπικά του κ. λιμενάρχη, οφείλεται στη συνεργασία των ιδιοκτητών των ημεροπλοίων και της υπομονής των καταστηματαρχών. Πολλές φορές έχουμε επισημάνει ότι μόνο με τη συνεργασία και την αμοιβαία ανοχή θα μπορέσουμε να συνυπάρξουμε.

Αλλά εκείνο που πραγματικά βοήθησε την εικόνα του λιμανιού είναι η αποκομιδή των στερεών απορριμμάτων 'πόρτα - πόρτα'. Με μικρά κοντέινερ, αυτοκινούμενα, σε τακτές ώρες, περνούν τα συνεργεία και μαζεύουν τα απορρίμματα διακριτικά -όσο γίνεται- αθόρυβα, χωρίς ενόχληση των ξένων και Ελλήνων και είμεθα σίγουροι ότι πολλοί Χανιώτες δεν τα έχουν παρατηρήσει καν.
Ενα ευχαριστώ και στους ανθρώπους του συνεργείου.

Διακριτικοί, αθόρυβοι, δεν δέχονται ούτε έναν καφέ για μια μικρή διακοπή. Συγχαρητήρια και στη σύλληψη και σ’ αυτούς που την εφαρμόζουν».

Στη συνέχεια αναφέρουν: «Μένει να λυθεί και άλλο ένα σοβαρό θέμα: Τώρα, με τις πεζοδρομήσεις και τις απαγορεύσεις της κινήσεως των Ι.Χ., δημιουργείται ένα πρόβλημα για τα ξενοδοχεία, για τα Μουσεία και για τα άτομα με ειδικές ανάγκες που κατοικούν στην παλιά πόλη και που πρέπει να συνεχίζουν να ζουν άνετα σ’ αυτήν. Προ μηνός παρευρεθήκαμε σε ένα συνέδριο στο Στρασβούργο. Πόλη ιστορική, κάτω από την προστασία της UNESCO, με πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας Ι.Χ. στο ιστορικό κέντρο, στο οποίο, όμως, λειτουργούν ξενοδοχεία, αίθουσες συνεδριάσεων κ.λπ. Η απορία ήταν άμεση, πώς δηλαδή λειτουργούσαν τα ανωτέρω με πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας.
Μας εξήγησαν και το προτείνουμε στον Δήμο για μελέτη. Τι γίνεται δηλαδή, σε  2 - 3 επιλεγμένα σημεία οι μπάρες (όπως του Δήμου Χανίων) είναι ηλεκτρονικές. Εχουν εφοδιάσει τα ταξί με ειδικές μαγνητικές καρτέλες, έτσι που ο οδηγός του ταξί να κατεβάζει την μπάρα, να πηγαίνει στο ξενοδοχείο και λοιπά τους επιβάτες και να απομακρύνεται μετά αμέσως από το ιστορικό κέντρο, διότι απαγορεύεται η παραμονή εντός αυτού».

Καταλήγοντας, εκφράζουν τη σιγουριά ότι «υπάρχουν και άλλοι φανεροί τρόποι για την επίλυση του προβλήματος» και συμπληρώνουν: «Ας καθίσουμε να σκεφτούμε ή αν δεν μπορούμε, ας αντιγράψουμε άλλες λύσεις ιστορικών πόλεων που είναι γεμάτη η Ευρώπη». 







 πηγη:haniotika-nea

Αντιδράσεις: