28/9/11

Ενα εκατομμύριο ευρώ το κόστος για κάθε 24ωρη απεργία


Περίπου 900.000 ευρώ υπολογίζεται ότι κοστίζει στον ΟΑΣΑ η κάθε 24ωρη απεργία σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σύμφωνα με πηγές του Οργανισμού, με βάση τις εκτιμήσεις από τις αντίστοιχες κινητοποιήσεις του περασμένου χειμώνα, η απώλεια εσόδων από τις 24ωρες απεργίες που κρατούν ακινητοποιημένα όλα τα μέσα αγγίζει σχεδόν το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Παράλληλα μία ημέρα απεργίας στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ) στερεί από τον ΟΑΣΑ έσοδα περίπου 500.000 ευρώ, καθώς παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα μέσα συμμετέχουν στο 40% της κίνησης, η συμμετοχή τους στα έσοδα φτάνει το 55% λόγω της υψηλότερης τιμής του εισιτηρίου. Την ίδια στιγμή κάθε απεργία στις αστικές συγκοινωνίες μεταφράζεται σε αυξημένο μποτιλιάρισμα ειδικά τις πρωινές ώρες σε βασικές οδικές αρτηρίες αλλά και μεγάλη μείωση στην ταχύτητα κίνησης των οχημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη Πέμπτη, που δεν κυκλοφορούσε κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα αλλά ούτε και τα ταξί, η αυξημένη κίνηση άρχισε δύο ώρες νωρίτερα συγκριτικά με την προηγούμενη Πέμπτη.
Συγκεκριμένα, ο κυκλοφοριακός φόρτος τις πρωινές ώρες ήταν αυξημένος έως και κατά 55% στη λεωφόρο Συγγρού και 34% στη Μεσογείων.
Ταυτόχρονα οι ταχύτητες μειώθηκαν κατά 25% στη Μεσογείων και την Κηφισίας, κατά 20% στη Συγγρού και κατά 15% στην Αλεξάνδρας και την Πειραιώς. Αντίστοιχα την περασμένη Παρασκευή, ημέρα κατά την οποία κυκλοφορούσαν λεωφορεία και τρόλεϊ αλλά απεργούσαν όλα τα υπόλοιπα μέσα, ο κυκλοφοριακός φόρτος ήταν μεγάλος στους βασικούς οδικούς άξονες αλλά σχετικά μειωμένος συγκριτικά με την προηγουμένη.

Αντιδράσεις: