Με αυξημένη πλειοψηφία ενεκρίθη η εισήγηση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη για τη μετατροπή τού πολεμικού αεροδρομίου τής Τρίπολης σε μεικτό, εμπορευματικό και επιβατικό χαμηλού κόστους με αυτοχρηματοδότηση.
Την εισήγηση υπερψήφισαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας.
Η δημιουργία του αεροδρομίου της Τρίπολης κρίνεται απαραίτητη για τον τουριστικό προσανατολισμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπως σημείωσε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου στην εισηγητή του τοποθέτηση, υπογραμμίζοντας συγχρόνως ότι αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία αναπτυξιακού χαρακτήρα για το τουριστικό και αγροτικό προϊόν ολόκληρης της Πελοποννήσου.
Ο Πέτρος Τατούλης ανέφερε ότι κατά τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό της χώρας στο Ναύπλιο ετέθη το ζήτημα και οι διαβεβαιώσεις οι οποίες δόθηκαν είναι προς την κατεύθυνση της τελικής απόφασης σε σύντομο χρονικό διάστημα από το αρμόδιο υπουργείο για τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη.
Η πρόταση που κατατίθεται τώρα, ανέφερε ο περιφερειάρχης, αφορά στη δημιουργία μεικτού αεροδρομίου, στρατιωτικού, επιβατικού και εμπορευματικού, το οποίο θα δέχεται low cost πτήσεις αλλά και charter.
Για το σκοπό αυτό θα προκηρυχθεί από το αρμόδιο υπουργείο ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός και θα υιοθετηθεί το μοντέλο της αυτοχρηματοδότησης.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Όσον αφορά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο Πέτρος Τατούλης υπογράμμισε με έμφαση ότι δεν πρόκειται να θιγεί και ότι η λειτουργία του αεροδρομίου στην Τρίπολη δεν θα έχει ανταγωνιστικό χαρακτήρα, αλλά συμπληρωματικό.
Άλλωστε, το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο του 2003 προβλέπει την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας και με αυτό του 2008 επιβεβαιώνεται η πρόθεση αυτή σημείωσε ο Περιφερειάρχης.
Επισήμανε δε ότι το επόμενο βήμα της περιφέρειας είναι η παρουσίαση σχεδίου δράσης για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας και της ανάπτυξης του τομέα της κρουαζιέρας, ιδιαίτερα σημαντικού πόλου τουριστικής ανάπτυξής της.
Το επόμενο χρονικό διάστημα, μάλιστα, θα πραγματοποιηθεί περιοδεία με τον αρμόδιο υφυπουργό Τουρισμού για τη μελέτη των σχετικών υποδομών για τις κρουαζιέρες.
Αιχμές κατά Αποστολόπουλου
Στη διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε με τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και τη γενική γραμματέα του υπουργείου, αποφασίστηκε η υλοποίηση ολόκληρου του προγράμματος με υπερχρηματοδότηση 120 %, ανέφερε στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, σημειώνοντας:
«Ο τρόπος λειτουργίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αποτελεί μεγάλο βαρίδι στις προσπάθειες της αιρετής περιφέρειας, η οποία με μεθοδικότητα και πολύ προσπάθεια έχει εξασφαλίσει τριπλάσιο αριθμό οδικών υποδομών».
«Στόχο μας αποτελεί η δημιουργία ενός τοπικού Ευρωπαϊκού Προγράμματος Jessica», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου και καταλήγοντας ανέφερε ότι ήδη η περιφέρεια «είναι έτοιμη από 1ηΙουλίου που θα πάρει το ΕΣΠΑ να κινηθεί με διαδικασίες fast track πάνω σε όλα τα προβλεπόμενα ζητήματα».
Δημήτρης Δράκος: Ναι, με προϋποθέσεις
Στο θέμα των αεροδρομίων Τρίπολης και Καλαμάτας τοποθετήθηκε και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο ΠΣ Πελοποννήσου Δημήτρης Δράκος σημειώνοντας:
«Ως παράταξη λέμε ναι, αλλά με προϋπόθεση να υπάρχει μελέτη με τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές συντονισμένα και οργανωμένα... η περιφερειακή Αρχή δεσμεύτηκε για την υποστήριξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ενώ θα είναι βασικό σημείο να βρεθούν επενδυτές για την υλοποίηση του στόχου, καθώς η οικονομική κρίση θα λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας».
Συμπλήρωσε δε πως «το θέμα του αεροδρομίου Τρίπολης θα πρέπει να τεθεί σε μια βάση οργανωμένη με την δημιουργία μελέτης εφαρμογής και βιωσιμότητας».
Αιχμή Δράκου κατά Τατούλη
«Περίμενα μια έγγραφη εισήγηση για το αεροδρόμιο και όχι προφορική, καθώς το θέμα πέρα ότι είναι σοβαρό θα πρέπει να λειτουργούμε και μέσα στο πλαίσιο του περιφερειακού συμβουλίου», κατέληξε στην παρέμβασή του ο Δημήτρης Δράκος.