20/5/10

Δύσκολα τα Μαθηματικά



 Σε θέματα αυξημένης δυσκολίας σε Μαθηματικά και Νεοελληνική Λογοτεχνία διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι που παίρνουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, τα θέματα ήταν απαιτητικά και ιδιαίτερα το 3ο και 4ο ζήτημα, τα οποία απευθύνονταν στους άριστα προετοιμασμένους μαθητές. Στη Λογοτεχνία, οι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν σε δύο κείμενα του πεζογράφου Γιώργου Ιωάννου («Στου Κεμάλ το Σπίτι» και «Απογραφή Ζημιών»), επιλογή η οποία χαρακτηρίστηκε από τους φιλολόγους εύστοχη και αναμενόμενη.

Οι μαθητές, όμως, δεινοπάθησαν έως ότου ολοκληρώσουν τις απαντήσεις, καθώς, όπως είπαν,

υπήρχαν πολλά υποερωτήματα και ο χρόνος ήταν πολύ πιεστικός. Οσον αφορά τις σημερινές εξετάσεις των μαθητών Εσπερινών Λυκείων και ΕΠΑΛ, οι καθηγητές (ΟΛΜΕ) δήλωσαν χθες ότι θα συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην ομαλή διεξαγωγή των διαγωνισμών που ξεκινούν το απόγευμα.
Η εικόνα, πάντως, για τα χθεσινά εξεταζόμενα μαθήματα έχει ως εξής:
MAΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία, τα θέματα χαρακτηρίζονται λίγο πιο δύσκολα από τα περσινά. Καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης με ερωτήματα που παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, με αποτέλεσμα να αναμένεται ομαλή κατανομή της βαθμολογίας. Προϋπόθεση για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από τους μαθητές ήταν η πολύ καλή υποδομή από τις προηγούμενες τάξεις και η αυξημένη κριτική ικανότητα. Στο 4ο θέμα τα ερωτήματα Δ1, Δ2 μπορούν να αντιμετωπιστούν με σχετική ευκολία από πολλούς υποψηφίους. Τα ερωτήματα Δ3, Δ4 απευθύνονται σε καλύτερα προετοιμασμένους υποψηφίους.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Οι φιλόλογοι χαρακτήρισαν την επιλογή του κειμένου του Γιώργου Ιωάννου εύστοχη, αλλά όσον αφορά το παράθεμα από την κριτική του Αναστάση Βιστωνίτη δήλωσαν ότι δεν αποτελεί την καλύτερη δυνατή επιλογή.
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) επισημαίνει ότι τα ερωτήματα οφείλουν να αποδεσμεύονται από το αυστηρό περίγραμμα της διδακτέας ύλης και να μην εγκλωβίζονται μόνο στα δεδομένα του σχολικού βιβλίου. Αναλυτικά για τα ερωτήματα τόνισαν τα εξής:
Β1β: Τα τρία χρονικά επίπεδα, στα οποία οργανώνεται η αφήγηση, εντοπίζονται εύκολα στο κείμενο με λέξεις και εκφράσεις που δηλώνουν τον χρόνο (παρελθόν, παρόν και μέλλον).
Β2: Τα ζητούμενα της ερώτησης Β2 και στα δύο μέρη της (α και β) είναι ακριβή, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων των μαθητών, καθώς και όσων έχουν διδαχθεί.
Γ1: Η ερώτηση Γ1 και στα δύο μέρη της (α και β) επιτρέπει στον μαθητή να αναδείξει τη δημιουργικότητά του.
Δ1: Η επιλογή του αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου από απόσπασμα έργου του ιδίου πεζογράφου με τίτλο «Απογραφή ζημιών» δεν θεωρείται η πλέον ενδεδειγμένη, μολονότι σύμφωνα με το Π.Δ. για την αξιολόγηση μια τέτοια επιλογή δεν είναι δεσμευτική. Επιπλέον, ένα αδίδακτο κείμενο από άλλον δημιουργό θα έδινε περισσότερες δυνατότητες ανάδειξης συγκριτικών στοιχείων. Η διατύπωση «να συγκρίνετε ως προς το περιεχόμενο», αν και έχει ευρύτητα, εντούτοις δεν προσδιορίζει κάποιους συγκριτικούς άξονες που θα εξυπηρετούσαν τόσο την ανάπτυξη εκ μέρους των μαθητών όσο και την αξιολόγηση από τους βαθμολογητές.
Γ.Γ. Διεθνούς Οργάνωσης Εκπαιδευτικών προς ΟΛΜΕ - ΔΟΕ
«Μην επιτρέψετε την εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης»
«Τα μέτρα λιτότητας που εφαρμόζονται στην Ελλάδα είναι απίστευτα σκληρά. Η ελληνική κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη από το ΔΝΤ να «ανοίξει» ακόμη και την αγορά της Εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα μέχρι το τέλος του 2012». Η παραπάνω δήλωση ανήκει στον γ.γ. της Διεθνούς Οργάνωσης Εκπαιδευτικών κ. Fred Leeuwen, ο οποίος ήταν καλεσμένος σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες οι εκπρόσωποι των ομοσπονδιών δασκάλων και καθηγητών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ). «Μοιραζόμαστε την ανησυχία σας», τόνισε ο κ. Leeuwen και προσέθεσε πως κλειδί για την ανάκαμψη είναι η επένδυση στην Εκπαίδευση. «Είναι αδιανόητο να γίνονται περικοπές στην Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, κάθε ευρώ που επενδύει μια χώρα στην Εκπαίδευση επιστρέφει με τόκο 12%», επισήμανε ο γ.γ. της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, η οποία αντιπροσωπεύει 30.000.000 εκπαιδευτικούς από 402 οργανώσεις σε 173 χώρες στον κόσμο. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι έχει στην κατοχή του έγγραφο του ΔΝΤ, το οποίο ζητά από την ελληνική κυβέρνηση να «ανοίξει» την αγορά της Εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα μέχρι το τέλος του 2010.
«Συνιστούμε στις οργανώσεις να κάνουν προσπάθειες για να ανατρέψουν την επιχειρούμενη εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης», επισήμανε ο κ. Leeuwen. Από την πλευρά τους, δάσκαλοι και καθηγητές επεσήμαναν ότι οι επιπτώσεις των οικονομικών μέτρων στην Εκπαίδευση θα γίνουν ορατές τον Σεπτέμβριο, όταν οι μειωμένες -κατά 17.000 άτομα- προσλήψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό θα φέρουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων.




www.ethnos.gr