Είναι μόλις πέντε χρόνων και έχει γίνει η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Το ΥouΤube γιορτάζει τα γενέθλιά του, όχι σβήνοντας κεράκια αλλά μετρώντας «χτυπήματα» στον κυβερνοχώρο όπου εκατομμύρια άνθρωποι από όλο τον κόσμο επικοινωνούν, ανεβάζοντας οπτικοακουστικό υλικό. Αλλοι το λένε τρόπο έκφρασης, άλλοι πεδίο ανάδειξης δημιουργικών ιδεών, άλλοι ένα ακόμη εργαλείο προώθησης προϊόντων. Ερασιτεχνικά βίντεο, ανεξάρτητες παραγωγές ανακατεύονται με μουσικές, video art, κινηματογραφικά αλλά και πολιτικά σποτ. Κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν δουλειές τους, άλλοι έγιναν γνωστοί σε ευρύ κοινό προτού περάσουν στη mainstream βιομηχανία, ενώ πολλοί απλώς εκφράζονται ξέροντας ότι θα το μοιραστούν με άλλους, όπου Γης. «Τo Βήμα» επέλεξε, με αφορμή το Υoutube, να παρουσιάσει τρεις περιπτώσεις από μια γωνιά του παγκόσμιου ψηφιακού χωριού, την Ελλάδα, όπου τα social networks χρησιμοποιήθηκαν για να γνωρίσουμε έναν δημιουργό κωμικών βίντεο- τον Δημήτρη Αβραάμ-, για να ακούσουμε «εξαιρέσεις» και πολλοί ακροατές να σπεύδουν στις συναυλίες του Rous, αλλά και να δούμε πώς ένα κομματικό επιτελείο χρησιμοποίησε τον ψηφιακό χώρο- Web Τeam- του ΠαΣοΚ.
ROUS
400.000 «Εξαιρέσεις»
«Το ξέρεις, μ΄ αρέσεις/ Μα μη με πιστέψεις/ Σ΄ αυτόν τον κόσμο που μόνος μου ζω/ Δεν υπάρχουν κανόνες, μόνο εξαιρέσεις». Κάπως έτσι συστήθηκε στο κοινό του Διαδικτύου (ΜySpace, Jumping Fish της Cosmote, Υoutube). Ζούσε στη Ρώμη, όταν το 2006 ανέβασε στην προσωπική ιστοσελίδα του τα πρώτα τραγούδια του. Το κομμάτι «Εξαιρέσεις» είχε 3.000 ακροάσεις ύστερα από δύο χρόνια που ήταν «κρεμασμένο» στο δικό του ΜySpace, μετά στο Jumping Fish μέσα σε τέσσερις εβδομάδες έφθασε στις 20.000 ακροάσεις, έκανε 400.000 «χτυπήματα» στο ΥouΤube και... πήγε λέγοντας.
«Τα social networks δίνουν εντυπωσιακή εξάπλωση. Είναι αναπνοή για τη μουσική, για νέα ρεύματα, για νέους δημιουργούς, για όσους ψάχνουν κάτι διαφορετικό και όχι αυτό που σου σερβίρουν οι πολυεθνικές.Εξαφανίζουν τις αποστάσεις σε όλον τον πλανήτη. Από μια μικρή συνοικία του κόσμου σε μια άλλη μικρή γωνιά της γης...»μας λέει ο Rous, κατά κόσμον Γιώργος Γεωργιάδης, από τον Πειραιά. Θυμάται μηνύματα που του έστειλαν ακροατές μέσω του Διαδικτύου από Αργεντινή, Βαρκελώνη, Γερμανία, ΗΠΑ. «Η πιο γλυκιά φράση που έχω κρατήσει ήταν για το κομμάτι “Αφροδίτη”. Μου έγραψαν:“Σε κάνει να θέλεις να λέγεσαι Αφροδίτη”». Ο 33χρονος μουσικός λέει:
«Για μένα το τραγούδι είναι κοινωνικός σχολιασμός με απλές κουβέντες, χωρίς φιοριτούρες, κάτι σαν τον μίνιμαλ ήχο. Δεν μπορεί να γράφεις ποτέ με επιδίωξη “να πιάσω κοινό”. Αυτό αφορά τη μαζική παραγωγή». Αγαπά τις «μαριονέτες» του, γιατί αντικατοπτρίζονται ακριβώς στον στίχο «αυτό που είχα μέσα μου χωρίς να χάσω ούτε ένα διαζευκτικό». Το λέει ανακαλώντας τη στιγμή που τον βρήκε η... δημιουργία: «Σκεφτόμουν πως μπορεί να είναι μια αγία, η Αγία της Ζωής, της ύπαρξης, μια γυναίκα πανέμορφη, αιρετική ίσως, μπορεί και μαύρη. Είχα στο μυαλό μου κάτι που είχα διαβάσει στο βιβλίο του Ουμπέρτο Εκο “Η σημειολογία στην καθημερινή ζωή”. Ρώτησε, λέει, ο Πάπας τους αστροναύτες αν συνάντησαν τον Θεό. “Ναι”είπαν. “ Ηταν Μαύρη”». Δ. ΑΒΡΑΑΜ
Ο Σαλονικιός της Μέρκελ
Oλα ξεκίνησαν από ένα ταξίδι αναψυχής στο Αμστερνταμ, τον Φεβρουάριο του 2009. «Μπίχλα στο λιμάνι».
Τράβηξε βίντεο παραλληλίζοντάς το με τον Θερμαϊκό... Το «ανέβασε» στο ΥouΤube, το είδαν οι φίλοι του αλλά και χιλιάδες άλλα μάτια που έκλαψαν από γέλιο. Το Διαδίκτυο αγκάλιασε και τις «νέες περιπέτειες» του Σαλονικιού, όπως είναι γνωστός ο 31χρονος Δημήτρης Αβραάμ, στο Νιούκαστλ στη Βρετανία, όπου άλλωστε είχε σπουδάσει (bachelor στη Φυσική Γεωγραφία και master στη Διαχείριση Φυσικών Καταστροφών).
Χαρμάνι η έννοια του για το περιβάλλον και το χιούμορ που τον διακρίνει.
Τον «τσίμπησαν» και διαφημιστικά τμήματα εταιρειών, που έγιναν χορηγοί για τα ταξίδια του σε Παρίσι, Ρώμη, Σερβία. Το τελευταίο βίντεο γυρίστηκε στο Βερολίνο με ολίγη από Μέρκελ και «με δικά μου έξοδα», όπως λέει, και πριν από λίγο καιρό «έσκασε» και πρόταση από τον Λαζόπουλο στην εκπομπή του, προτείνοντάς του να συμμετέχει στους «Μήτσους». «Θα σε πω ντόμπρα, μέσα από την καρδιά μου και χωρίς ψωνίστικες τάσεις. Μπορώ να κάνω τον κόσμο να αισθανθεί όμορφα, να του περάσω μια καλή ενέργεια» λέει.
Μεγάλωσε στην Αρχαία Πέλλα και μένει στη Θεσσαλονίκη, στα Κάστρα, στην Ανω Πόλη. Οι γονείς του σπούδασαν χημικοί, αλλά ποτέ δεν άσκησαν το επάγγελμα. «Ο πατέρας στα χωράφια, η μητέρα σήμερα μια ράβει για βιοτεχνίες, μια παλεύει στο χωράφι. Οταν ήμουν μικρός και έτρεχα να βοηθήσω στις αγροτικές δουλειές, δυσανασχετούσα. Η αγάπη μου για τη γη και το περιβάλλονπιστεύω ότι κρατά από τη μυρωδιά του χώματος από τότε...».
Περιγράφει τη συζήτηση που έκανε με μια φίλη του για ευχές και τζίνι: «Αν έκανα μια ευχή σε ένα τζίνι θα ήταν “αχ, να κάνω κάτι που να συνδυάζει κωμωδία με περιβάλλον”.
Είναι “τσάλεντζ” να παντρέψω τις σπουδές με το χόμπι.
Θα κράταγα για καβάτζα και δύο ευχές για άλλα δύο τζίνι...». Το ΥouΤube μοιάζει να ήταν το τζίνι του...
YouΠαΣοΚ με Αίγλη
Oτομέας επικοινωνίας του ΠαΣοΚ δημιουργήθηκε το 2008 και σημαντικές αρμοδιότητες ανέλαβε η Επιτροπή Διαδικτύου και Διαδραστικών Μέσων με επικεφαλής την κυρία Αίγλη Μπαλαμάτση (φωτογραφία). «Η χρήση του Διαδικτύου αποτελούσε πάντα προτεραιότητα του Κινήματος» σημειώνει η κυρία Μπαλαμάτση. Το ΠαΣοΚ έχει παρουσία σε όλα τα social media και η σελίδα του κ. Γ. Παπανδρέου στο Facebook «είναι πρώτη σε επίπεδο στατιστικών στοιχείων μεταξύ των σελίδων που διαθέτουν πολιτικοί στη χώρα με 28.964 “supporters”- το facebook του ΠαΣοΚ έχει 28.313 υποστηρικτές» σημειώνει. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει επιλεγεί το ΥouΤube ως βασική υπηρεσία για να παρέχει το ΠαΣοΚ οπτικοακουστικό υλικό, διότι δίνει μεγαλύτερη ευκολία στη διάδοση πληροφορίας αλλά και τη δυνατότητα στους χρήστες του να διαχέουν περιεχόμενο μέσα από αυτό στα blogs ή σε άλλα social media. Το ΠαΣοΚ, όπως υπογραμμίζει η κυρία Μπαλαμάτση, είναι το μοναδικό κόμμα στην Ελλάδα που έχει συμπεριλάβει το ΥouΤube στο πρόγραμμα «Ρartner», με δυνατότητα να ανεβάζει βίντεο διάρκειας άνω των 10 λεπτών. Την περίοδο των εκλογών υπήρχαν βίντεο με 50.000 views και πολλά από αυτά παρέμειναν επί ημέρες στο top 5 των πιο δημοφιλών ημερησίως μεταξύ των partners παγκοσμίως. «Υπήρξαν στιγμές που ξεπεράσαμε τους 48.000 επισκέπτες» σημειώνει.
www.tovima.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου