Όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών Ελλάδος (ΙΝΚΑ). Από τις απαντήσεις όσων συμμετείχαν στην έρευνα προκύπτει ότι περισσότεροι από 62 στους 100 Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν, ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2011.
Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι κυρίως οικονομικοί λόγοι και επαγγελματική αστάθεια κατά 82%, επαγγελματικές υποχρεώσεις 10% και άλλοι λόγοι 8%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, το 72% κάνει ολιγοήμερες διακοπές ή σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι. Συγκεκριμένα οι Έλληνες αυτοί διαμένουν σε πατρικό ιδιόκτητο σπίτι το 50%, σε συγγενικό-φιλικό σπίτι το 24%, σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 26%. Επίσης και η διάρκεια των διακοπών όλης, από κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο. Κατά το 2011, θα πραγματοποιήσει 7 ημέρες διακοπές το 46%, 10 ημέρες το 25%, 15 ήμερες το 23%, 20 ήμερες το 5% και 30 ήμερες μόλις το 1%. Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποδόμησης της ζωής του Έλληνα και οικονομικούς, αλλά και σε κοινωνικούς παράγοντες, όπως, χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών και η έλλειψη διάρκειας, ασφάλειας και σταθερότητας στη μισθωτή απασχόληση. Παράλληλα, μίκρυνε ασφυκτικά και η γνωστή διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. κατά τα εορταστικά 3ήμερα, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κ.λπ.).
Η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων με 65%, ενώ το βουνό «κερδίζει» κάποιο έδαφος σε σχέση με παλαιότερες έρευνες συγκεντρώνοντας το 35%. Οι εκτός Ελλάδας τουριστικοί προορισμοί φέτος θα συγκεντρώσουν λιγότερο από πέρυσι (20%) τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 3.500 ευρώ. Σημειώνεται, ότι η φετινή έρευνα του ΙΝΚΑ δείχνει περαιτέρω επιδείνωση της δυνατότητας διακοπών σε σχέση με τα αποτελέσματα της αντίστοιχης περυσινής (59% του 2010, 49% του ‘09, 48% του ‘08, 45% του ‘07, 44% του ‘06 αντί 41% του ‘05 και 39,6% του ‘04).
Η έρευνα του ΙΝΚΑ πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 27 Ιουνίου-5 Ιουλίου 2011, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 530 άτομα. Τέλος, σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών και ποιότητας για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές -συχνά εξοργιστικές- σε σχέση με το μέσο όρο της υπόλοιπης χώρας. Εκτός των τιμών, όμως, σημαντικό πρόβλημα σημειώνεται ότι παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και κυρίως της δημόσιας υγείας. «Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την -παλιότερα- πιο προσιτή στους καταναλωτές ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής ή πολύ κακής ποιότητας» υποστηρίζει το ΙΝΚΑ. «Η χώρα μας, δυστυχώς, χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς ως ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός. Δεν είναι, λοιπόν, περίεργο γιατί οι καταγγελίες ξένων οι οποίες καταγράφονται στο Κέντρο Καταγγελιών του ΙΝΚΑ έχουν συχνά την επωδό «αγαπούμε την Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, αλλά μας βασανίζει για να μπορούμε να ξανάρθουμε», καταλήγει σχετική ανακοίνωση του ΙΝΚΑ.
Αναδημοσιευση Απο Ρεθεμνιωτικα Νεα