Και όμως το ελληνικό δαιμόνιο δεν σταματά! Ο λόγος για τον Σταύρο Τραυλό ο οποίος σκέφτηκε και δημιούργησε το πρώτο μονοθέσιο από βιοκαύσιμα στον κόσμο ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να κατασκευαστούν στη Βρετανία άλλα 13 μοντέλα!
Συγκεκριμένα, ο Σταύρος Τραυλός από την Κεφαλλονιά οδηγήθηκε σε αυτήν την ιδέα ύστερα από τη δυσκολία που αντιμετώπισε ο γιος του εξαδέλφου του ο οποίος έτρεχε σε αγώνες καρτ και θέλοντας να προχωρήσει παραπάνω διαπίστωσε πως η ενοικίαση ενός μονοθέσιου το χρόνο μπορεί να φτάσει τα 150.000 ευρώ!
Αν και αρχικά αντιμετώπισε δυσκολίες τελικά ξεπεράστηκαν.
«Τότε, ακριβώς επειδή στην Κεφαλονιά υπάρχει μια τρέλα στον αέρα, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα μονοθέσιο οικονομικά προσιτό. Εγώ επέμεινα ότι πρέπει να καίει εναλλακτικά καύσιμα. Έτσι γεννήθηκε η Εcoformula, το πρώτο μονοθέσιο παγκοσμίως, με καύσιμο βιοντίζελ. Στην αρχή, κανένας δεν πίστεψε σε αυτό και βρήκαμε κλειστές πόρτες. Αυτό έχει αλλάξει εντελώς», είπε χαρακτηριστικά ο 37χρονος Κεφαλλονίτης.
Αρχικά έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στη Βρετανία τα δύο πρωτότυπα του μονοθέσιου με το πρώτο που καίει βιοντίζελ να είναι στο 1ο Φεστιβάλ Καινοτομίας και το δεύτερο που καίει βιοαιθανόλη να βρίσκεται στην Αθήνα. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημιουργηθούν και άλλα 13 και θα πάρουν το όνομα από τις 13 ελληνικές περιφέρειες όπως και μίας εταιρίας-χορηγού. Παράλληλα, θα συμμετάσχουν στο πρώτο πρωτάθλημα φόρμουλα ελληνικών πόλεων, σε Σέρρες, Μέγαρα και Τυμπάκι.
«Οι αγώνες αναμένεται να πραγματοποιηθούν το 2011 ή το 2012. Στόχος είναι τα επόμενα μονοθέσια να μην παράγονται πια στη Βρετανία, αλλά στην Ελλάδα και μάλιστα στην Κεφαλονιά», σημείωσε ο Τραυλός.
Μάλιστα, ως μελλοντικός στόχος έχει τεθεί η κατασκευή οικολογικών ΙΧ που θα έχουν τους βιοσένσορες οι οποίοι θα μετρούν τους καρδιακούς παλμούς του οδηγού και σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως κάτι δεν πάει καλά να πέφτει η ταχύτητα.
Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας στην τιμή των 50.000 ευρώ χωρίς, ωστόσο, να έχει αποσαφηνιστεί η ημερομηνία παράδοσης.
«Δεν ξέρουμε βέβαια ακόμη το χρόνο παράδοσης, γιατί περιμένουμε τώρα κάποιες αλλαγές σε θέματα ασφαλείας στο σασί μονοθεσίων, πάνω στις οποίες δουλεύει η FIA», προσέθεσε.
Εντωμεταξύ, το ΤΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πάτρας, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η Petersons Racing Cars έχουν καταθέσει πρόταση σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση έρευνας γύρω από την παραγωγή του μονοθεσίου, κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης και δράσεων προβολής-επικοινωνίας.
Η Ecoformula, όπως είναι το όνομα του καινοτόμου μονοθέσιου, έχει τελική ταχύτητα και βασίζεται σε κινητήρα συμβατικού αυτοκινήτου, που έχει υποστεί μετατροπές, ώστε να χρησιμοποιεί βιοντίζελ, προερχόμενο παραδείγματος χάρη από επεξεργασμένα λάδια μαγειρικής. Σε περίπτωση που επιβάλλεται επισκευή το κόστος επιδιόρθωσης του κινητήρα δε θα ξεπερνά τα 3.000 ευρώ.
Το μονοθέσιο θα εκτίθεται το Σάββατο (15/5) στην αποθήκη Δ' στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Καινοτομίας, που διοργανώνουν το ΕΒΕΘ και η ΔΕΘ.
Εργοστάσιο στην Κεφαλλονιά
«Είμαι Κεφαλλονίτης. Ζω στην Κεφαλονιά και δεν σκοπεύω να φύγω. Το εργοστάσιο σκοπεύουμε να το κάνουμε κι αυτό στην Κεφαλονιά. Ξέρω ότι, επιχειρηματικά, θα είναι δύσκολο κι ίσως κάποτε χρειαστεί να φύγει από εδώ. Αλλά ο στόχος μου είναι να μείνει. Είναι θέμα τρόπου ζωής. Το ψάρεμα, η μπάλα στην Κεφαλονιά, δεν αγοράζεται και δεν πληρώνεται με τίποτα», κατέληξε ο Σταύρος Τραυλός.
www.cosmo.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου