Τα νέα λεωφορεία θα αρχίσουν να έρχονται στη Θεσσαλονίκη σταδιακά, μέσα στο Δεκέμβριο, ενώ προκηρύσσεται και νέος διαγωνισμός για τα επόμενα!
18 θα είναι τα νέα λεωφορεία, τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες της εξπρές γραμμής κορμού του ΟΑΣΘ από το σταθμό μετεπιβίβασης του Λαγκαδά μέχρι τα πανεπιστήμια.
15 στον αριθμό, ενώ έπεται διαγωνισμός για την αντικατάσταση ακόμα 90 αστικών.
Έτσι σταδιακά ο οργανισμός θα προμηθευτεί 123 νέα λεωφορεία, αντικαθιστώντας αντίστοιχο αριθμό παλαιών, με το μέσο όρο ζωής του στόλου του να πέφτει στα πέντε χρόνια (από 6,5 με επτά που είναι σήμερα).
Τα πρώτα 18 λεωφορεία που αναμένονται σύντομα να κάνουν την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη θα είναι 100 θέσεων (απλά). Τα 12 θα έχουν τρεις πόρτες και τα υπόλοιπα έξι δύο πόρτες. Πρόκειται για οχήματα της ιταλικής Irisbus, που κέρδισε το δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, τον οποίο είχε προκηρύξει ο ΟΑΣΘ στις αρχές του έτους. Η άφιξή τους θα σημάνει την ταυτόχρονη απόσυρση των λεωφορείων που χρησιμοποιούνται σήμερα στη γραμμή κορμού «Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη».
Η επόμενη παρτίδα που αναμένεται να φτάσει στη Θεσσαλονίκη το πρώτο εξάμηνο του 2012, έπειτα από το δημόσιο διεθνή διαγωνισμό τον οποίο έχει κάνει ο ΟΑΣΘ, αφορά 15 αρθρωτά λεωφορεία των 165 θέσεων, μάρκας Mercedes, τα οποία θα αντικαταστήσουν μέρος των μπλε αρθρωτών αστικών που έχουν παραμείνει στην κυκλοφορία και πρόκειται να αποσυρθούν.
Τα νέα αστικά, απλά και αρθρωτά, θα διαθέτουν κλιματισμό, θα είναι προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρίες, θα έχουν ένα μόνο σκαλοπάτι και θα είναι αντιρρυπαντικά, διαθέτοντας κινητήρα Euro 5.
Νέος διαγωνισμός
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, ο οργανισμός θα προχωρήσει πολύ σύντομα σε νέο δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, για την προμήθεια ακόμα 90 νέων λεωφορείων, 45 απλών των 100 θέσεων με τρεις πόρτες και 45 αρθρωτών των 165 θέσεων. Η παραλαβή αυτής της παρτίδας θα ξεκινήσει σταδιακά από το 2012 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2013. Τα νέα αυτά αστικά θα αντικαταστήσουν όσα μπλε αρθρωτά λεωφορεία έχουν απομείνει και όσα απλά έχουν συμπληρώσει τα 15 χρόνια ζωής. Και αυτά τα λεωφορεία θα διαθέτουν κινητήρα Euro 5, εκτός εάν μέχρι την παραλαβή τους έχει κυκλοφορήσει ακόμα καλύτερος κινητήρας, Euro 6.Το κόστος για τα 123 λεωφορεία είναι περίπου 32,5 εκατ. ευρώ, αφού κάθε απλό λεωφορείο κοστίζει περίπου 230.000 ευρώ και κάθε αρθρωτό περίπου 300.000 ευρώ. «Το ποσό για την αντικατάσταση των λεωφορείων καλύπτεται από κεφάλαια των μετόχων του ΟΑΣΘ, ενός οργανισμού που διαθέτει τα λεωφορεία με τον μικρότερο μέσο όρο ζωής σε όλη την Ευρώπη», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης.
Πηγή: newingreece.blogspot.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου