7/8/12

Έρχεται «λουκέτο» στα ΚΤΕΟ του Δημοσίου

Λουκέτο στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων του Δημοσίου πρόκειται να μπει το επόμενο διάστημα και πλέον ο τεχνικός έλεγχος θα αποτελεί...αντικείμενο μόνο των ιδιωτικών ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλη τη χώρα. 

Ο σχεδιασμός για το κλείσιμο των ΚΤΕΟ του Δημοσίου είχε ξεκινήσει στις αρχές του έτους όταν, ο τότε υπουργός Υποδομών κ. Βορίδης, είχε ανακοινώσει τα σχέδια αυτά σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει κανένας λόγος το κράτος να διαθέτει συνεργεία». 

Παρότι στις προθέσεις του τότε υπουργού ήταν το κλείσιμο να προχωρήσει άμεσα εν τούτοις αυτό δεν έγινε. Ωστόσο δέκα και πλέον χρόνια μετά την είσοδο του ιδιωτικού τομέα στο χώρο του τεχνικού ελέγχου φαίνεται ότι έχουν πλέον ωριμάσει οι συνθήκες για την απόσυρση του κράτους από μια δραστηριότητα την οποία καλύπτουν επαρκώς τα περίπου 130 ΙΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται σε όλη την Ελλάδα. 

Ενδεικτικό, πάντως, του αποσπασματικού σχεδιασμού από πλευράς του Δημοσίου είναι το γεγονός τα δημόσια ΚΤΕΟ την προηγούμενη χρονιά προχώρησαν στην προμήθεια εξοπλισμού, ενώ κάποια εξ’ αυτών προχώρησαν και στην κατασκευή νέων κτιρίων, δράσεις που κόστισαν συνολικά περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ. 

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πριν από το κλείσιμο τους θα πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα των εργαζομένων. Στα ΚΤΕΟ του Δημοσίου απασχολούνται σήμερα περίπου 550 εργαζόμενοι οι οποίοι ανήκουν στις περιφέρειες, στην αρμοδιότητα των οποίων έχουν περάσει τα ΚΤΕΟ. Οι εργαζόμενοι αυτοί αναμένεται ότι θα απορροφηθούν σε άλλες θέσεις των περιφερειών.

Αποφυγή ελέγχου 

Η διενέργεια τεχνικών ελέγχων σε όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα έχει θεσμοθετηθεί εδώ και χρόνια, ωστόσο η οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τους ελλιπέστατους έλεγχους που διενεργεί η Τροχαία, φαίνεται ότι έχει οδηγήσει χιλιάδες οδηγούς να αποφεύγουν να περάσουν το αυτοκίνητό τους από ΚΤΕΟ. 

Μάλιστα την διόγκωση του προβλήματος των ανέλεγκτων οχημάτων δεν φαίνεται ότι έχει καταφέρει να ανακόψει ούτε το γεγονός ότι πλέον ο τεχνικός έλεγχος είναι απαραίτητοςπροκειμένου ένα όχημα να μπορεί να ασφαλιστεί. 

Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περίπου 2,5 εκατομμύρια οχήματα οι ιδιοκτήτες των οποίων, παρότι έχουν την σχετική υποχρέωση, δεν έχουν προσέλθει για τεχνικό έλεγχο. 

Με δεδομένο ότι τα καταχωρημένα οχήματα στην Ελλάδα ανέρχονται σε περίπου 7,9 εκατομμύρια οχήματα προκύπτει ότι 1 στα 3 οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια. 

Στα 300 εκατομμύρια τα διαφυγόντα έσοδα 

Φυσικά η αποφυγή της υποχρέωσης ελέγχου έχει και οικονομική διάσταση και μάλιστα πολύ σοβαρή. Τα διαφυγόντα έσοδα υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 300 εκατομμύρια ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υπολογίσιμο, σε μια περίοδο που το Δημόσιο «καίγεται» ακόμη και για πολύ μικρότερα ποσά. 

Αξίζει, επίσης, να σημειώσουμε ότι το πρόστιμο που επιβάλλεται σε περίπτωση που όχημα εντοπιστεί να μην έχει υποβληθεί σε τεχνικό έλεγχο ανέρχεται σε 400 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι δυνητικά, αν οι ελεγκτικές υπηρεσίες μπορούσαν να ελέγξουν όλα τα οχήματα που αποφεύγουν το ΚΤΕΟ και να επιβάλλουν το προβλεπόμενο χρηματικό πρόστιμο, τα έσοδα για τα ταμεία του Δημοσίου θα μπορούσαν να προσεγγίσουν το 1 δισ. ευρώ.

Αντιπαλότητα Δημόσιων και ΙΚΤΕΟ 

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι εδώ και πολλά χρόνια Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ βρίσκονται σε αντιπαράθεση καθώς οι εκπρόσωποι των ΙΚΤΕΟ κατηγορούν το Δημόσιο για αθέμιτο ανταγωνισμό καθώς τα κρατικά ΚΤΕΟ ουδέποτε πιστοποιήθηκαν, ως όφειλαν, από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ). Το αρμόδιο υπουργείο, το πάλαι ποτέ Μεταφορών, φρόντιζε πάντα να δίνει παρατάσεις στην υποχρέωση διαπίστευσης των Δημόσιων ΚΤΕΟ. 

Ο Σύνδεσμος των ΙΚΤΕΟ επανειλημμένως έχει προχωρήσει σε καταγγελίες για απαξίωση του θεσμού του ΚΤΕΟ με ευθύνη της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας της χώρας επισημαίνοντας ότι το κόστος από τα τροχαία ατυχήματα, στα οποία σε μεγάλο βαθμό συμβάλει και η κακή κατάσταση των εμπλεκόμενων οχημάτων, ανέρχεται σε ποσό ίσο με το 10% του ΑΕΠ ετησίως.






πηγη:euro2day

Αντιδράσεις: