15/10/11

Η κρίση άλλαξε την καταναλωτική νοοτροπία του Έλληνα

Η κρίση άλλαζε την καταναλωτική νοοτροπία και τις αγοραστικές συνήθειες για εννέα στους δέκα καταναλωτές , όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών .

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας , το 24,49% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει πλέον μόνο τα απαραίτητα, το 27,54% των καταναλωτών δηλώνει ότι ψάχνει, τα ίδια προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή και σε άλλα καταστήματα, ενώ το 27,03% στράφηκε ήδη σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Τα ποσοστά αυτά δείχνουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν κάνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που αγοράζουν τα προϊόντα καθημερινής χρήσης. δείχνουν ότι η οικονομική κρίση μας έχει κάνει πιο προσεκτικούς. Όμως, ακόμα, ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών (40% περίπου) προσθέτει, στο καλάθι του, προϊόντα, που δεν έχει ανάγκη.

Από άλλη έρευνα, με αντικείμενο τις διατροφικές συνήθειες, που διενήργησε παράλληλα το ΚΕΠΚΑ, προκύπτει ότι το 72,16 % των καταναλωτών έχει αλλάξει τις διατροφικές του συνήθειες, ποσοστό αυξημένο κατά 20 μονάδες, λόγω της κρίσης, σε σχέση με αντίστοιχα ευρήματα του 2006.

Βασική αιτία της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών είναι η υγεία, ενώ η οικονομική κατάσταση, που το 2006 επηρέαζε 2,61% των καταναλωτών, τώρα επηρεάζει το 19,91%.