26/8/11

Καταπολεμήστε τους πονοκεφάλους με νερό

Η ζέστη και οι απότομες αυξήσεις της περιβαλλοντικής θερμοκρασίας συχνάπροηγούνται των κρίσεων στα άτομα με χρόνιους πονοκεφάλους.
Μια μεγάλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Neurology» έδειξε πως ο κίνδυνος ημικρανικής κρίσης αυξάνεται κατά σχεδόν 8% με κάθε αύξηση κατά μισό βαθμό της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος.

Ένα απλό βήμα για να ελαττωθεί ο κίνδυνος είναι να φροντίσει κανείς να είναι καλά ενυδατωμένος, γράφει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς». Η αφυδάτωση μειώνει τον όγκο του αίματος, λένε οι ειδικοί, με συνέπεια να τροφοδοτείται ο εγκέφαλος με λιγότερο αίμα και λιγότερο οξυγόνο, και να διαστέλλονται τα αιμοφόρα αγγεία.
Επιπλέον, μερικοί ειδικοί υποψιάζονται πως η απώλεια ηλεκτρολυτών με την εφίδρωση διεγείρει την παραγωγή μηνυμάτων πόνου από τα νεύρα του εγκεφάλου.

Όποιος έχει ξυπνήσει αφυδατωμένος έπειτα από μια νύχτα υπερκατανάλωσης αλκοόλ, καταλαβαίνει τι εννοούν. Όμως οι πάσχοντες από ημικρανία είναι ακόμα πιο ευαίσθητοι στις συνέπειες της αφυδάτωσης.

Σε μια άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην «Neurology», επιστήμονες επιστράτευσαν ομάδα πασχόντων από ημικρανία και τους χώρισαν σε δύο ομάδες. Οι εθελοντές της πρώτης έπαιρναν συστηματικά μια ανενεργό ουσία (ψευδοφάρμακο), ενώ από τους υπόλοιπους οι ερευνητές ζήτησαν να πίνουν 1,5 λίτρο νερό (περίπου έξι φλιτζάνια) περισσότερο απ’ όσο συνήθως.

Έπειτα από δύο εβδομάδες, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως οι εθελοντές έπιναν μόνο τέσσερα φλιτζάνια νερό περισσότερο. Κατά μέσον όρο, όμως, είχαν περάσει 21 ώρες λιγότερου πόνου σε σύγκριση με εκείνους που έπαιρναν το ψευδοφάρμακο.
Για επαρκή ενυδάτωση τώρα το καλοκαίρι, οι άντρες πρέπει να πίνουν περίπου 13 φλιτζάνια υγρών (από νερό, χυμούς, καφέδες, φρούτα, σούπες κ.τλ.) και οι γυναίκες περίπου 9.


Αντιδράσεις: